Klachten
Leestijd:
U heeft een klacht. De hulpverleners en de organisatie van Geriant doen hun best om u zo goed mogelijk bij te staan. Toch gaan de dingen soms niet zoals mensen dat graag willen. Dat kan bezwaren of klachten opleveren. Wilt u uw bezwaren of klachten kenbaar maken? Geriant heeft een klachtenregeling.
U kunt uw bezwaar of klacht op één van de volgende manieren kenbaar maken:
- Deel uw bezwaar of klacht met uw casemanager, uw arts of hun leidinggevende;
- Deel uw bezwaar of klacht met de onafhankelijke klachtenfunctionaris;
- Lukt het niet om
samen met Geriant een oplossing te vinden voor uw klacht?
Dan kunt u uw klacht met een instantie buiten Geriant bespreken. Dat kan bijvoorbeeld De Geschillencommissie zijn of het Landelijk Meldpunt Zorg.
Soms spelen er
zaken die zo ernstig of onbespreekbaar zijn, dat u er de voorkeur aan geeft
direct een klacht in te dienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris of een externe instantie. U kunt dan stap 1 overslaan.
Ga naar de pagina
met meer informatie over hoe u een klacht kunt indienen.