Het cliënttevredenheids onderzoek

Leestijd:

Geriant wil graag weten wat u van de geboden hulpverlening vindt. Daarom vragen wij mantelzorgers hun ervaringen met ons te delen. Dat doen we op verschillende manieren. Zo ontvangen cliënten (of hun mantelzorgers) na verblijf in de Geriant-kliniek een vragenlijst. Die vragenlijst is gemaakt door een landelijk onderzoeksinstituut, het NIVEL. Daarnaast benaderen we jaarlijks een steekproef van alle thuiswonende cliënten om een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst bevat vragen uit zowel de PREM en de CQ-index GGZ. Dit zijn beide landelijk erkende vragenlijsten voor het meten, analyseren en rapporteren van klantervaringen in de zorg. Het kan dus zijn dat u twee vragenlijsten ontvangt. Eén vraagt naar uw tevredenheid over de hulpverlening door het ambulante team. Dat zijn de hulpverleners die bijvoorbeeld bij u thuis langs kwamen, zoals de casemanager. De andere vragenlijst vraagt naar uw tevredenheid over de opname in de Geriant-kliniek. Dat is de opnameafdeling van Geriant in Heerhugowaard.

et invullen van de vragenlijst is vrijwillig. Doet u niets, dan ontvangt u wel na enige tijd een herinnering. Ook dan bent u niet verplicht de vragenlijst in te sturen. We hopen natuurlijk dat u dat wel wilt doen.

Wie vult in?

We sturen de vragenlijst naar aanleiding van het verblijf in de kliniek naar een naaste van iemand met dementie. Dat is degene die bij ons bekend is als de centrale contactpersoon. Dat doen we omdat de vragen zijn gericht op iemand die 'naast' de patiënt staat.

Als u cliënt bent en thuis hulp krijgt van Geriant, is de vragenlijst aan u gericht. U mag altijd iemand om hulp vragen bij het invullen van de vragenlijst.

Hulpverlening verder verbeteren

We hopen dat u de vragenlijst(en) wilt invullen. Dan kunnen we onze hulpverlening verder verbeteren en nog meer aanpassen aan de wensen van cliënten en mantelzorgers.

Onafhankelijk

Om het cliënttevredenheidsonderzoek zo onafhankelijk mogelijk uit te voeren, hebben wij een bureau gevraagd de cliëntentevredenheid te onderzoeken. Dat bureau heet FACIT.

U wilt niet meedoen aan het cliëntentevredenheidsonderzoek

Wilt u niet dat Geriant uw adresgegevens aan bureau FACIT toestuurt, dan kunt u of uw naaste dat kenbaar maken via e-mail info@geriant.nl. Zet bovenaan uw mail: ter attentie van het bedrijfsbureau en zet daaronder dat u niet wilt dat uw gegevens aan het onderzoeksbureau worden doorgegeven. Zet in uw mail de naam van de cliënt die in zorg is of was bij Geriant.

De uitkomsten

De uitkomsten van het cliëntentevredenheidsonderzoek verwerkt bureau Facit in rapportages:


De leiding van Geriant gaat na welke onderwerpen uit het cliëntentevredenheidsonderzoek opgepakt moeten worden. Die onderwerpen worden dan omgezet naar zogenaamde verbeteracties in een jaarplan. Als dat nodig is, wordt er geld in de begroting opgenomen om de verbeteractie te kunnen realiseren.


Over Geriant

Geriant geeft op vernieuwende wijze vorm en inhoud aan de hulpverlening bij dementie. De hulp richt zich op zowel de thuiswonende mensen met dementie als op de familieleden of andere naasten. Wij begeleiden het gehele proces. Van diagnose tot aan de eventuele opname in een verpleeghuis.

Lees meer