Klachtenprocedure Geriant Kenniscentrum Dementie

Klachten

Bij Geriant doen we ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn in het aanbieden van educatie. Toch gaan dingen soms anders dan u zou willen. Mocht u ontevreden zijn over onze geleverde scholing, cursus, workshop dan willen wij dat graag met u bespreken om tot een oplossing te komen.

Reikwijdte 

De klachtenregeling kan gebruikt worden door alle deelnemers of afnemers van educatie aanbod van het Geriant Kenniscentrum Dementie (GKD). De klachtenregeling kan eveneens gebruikt worden door ex-deelnemers of ex-gebruikers, mits de klacht binnen een termijn van dertig dagen na beëindiging van deelname aan scholing, cursus, workshop schriftelijk is ingediend. Daarnaast moet het een situatie betreffen die niet langer dan zes maanden voorafgaand aan de klacht heeft plaatsgevonden.

Uw klacht onder de aandacht brengen

U kunt uw klacht onder de aandacht brengen via twee stappen:

  1. Het beste is om uw onvrede eerst te bespreken met de betrokken opleidingsfunctionaris en/of docent. Geeft het bespreken onvoldoende oplossing dan kunt u de klacht schriftelijk indienen bij de manager van het kenniscentrum.
  2. Lukt het niet om met de medewerkers van het kenniscentrum Geriant een oplossing te vinden, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Stap 1: Bespreek uw klacht met de betrokken opleidingsfunctionaris, docent of de manager van het Geriant Kenniscentrum 

Als u bepaalde problemen ervaart, hopen we dat u dat in het directe contact met onze opleidingsfunctionaris of docent aan de orde wilt stellen. Wij zien klachten en kritiek als een waardevolle bijdrage aan een betere leer- en ontwikkelomgeving. Komt u in het directe contact niet tot een oplossing, dan kunt u altijd contact opnemen met de manager van het Geriant kenniscentrum. De manager zal u vragen een klacht schriftelijk in te dienen als de oplossing niet direct gevonden wordt.

Contactgegevens Geriant Kenniscentrum Dementie

Titanialaan 15A
1702 AZ Heerhugowaard
Telefoon: 072 527 03 93
Email: kenniscentrumdementie@geriant.nl

Klachtbehandeling
  • Uw klacht zal vertrouwelijk worden behandeld.
  • De klacht wordt schriftelijk, per e-mail ingediend. Dit kan door de klacht te mailen naar
    kenniscentrumdementie@geriant.nl of per post te verzenden naar Geriant t.a.v. GKD, Titanialaan 15A, 1702 AZ Heerhugowaard.
  • De manager van het GKD bevestigt de ontvangst van de klacht met een brief of e-mail en zal de klacht direct in behandeling nemen.
  • De opleidingsfunctionaris en/of manager reageert binnen 8 werkdagen op de klacht.
  • Indien de termijn van 8 werkdagen niet haalbaar is zal de klager hier zo spoedig mogelijk bericht over ontvangen met een te verwachte planning.
  • De behandeling van de klacht doorloopt de volgende procedure.
    De manager van het GKD:
    • bestudeert de klacht; 
    • gaat in gesprek met de betrokken partij;
    • vergaart nadere informatie over de situatie; 
    • beoordeelt de klacht;
    • informeert de klager per brief over dit besluit met onderliggende argumentatie.

Een kopie van deze brief wordt opgenomen in het klachtenbestand van het GKD

  • De klager krijgt de gelegenheid om te reageren op het besluit. Indien de indiener akkoord gaat met het besluit, handelt de manager GKD de klacht af en sluit het dossier. Indien de klager niet akkoord gaat met het besluit en niet binnen twaalf dagen een bezwaar indient, wordt het dossier alsnog gesloten.
  • Als de klager bezwaar maakt wordt de klacht door Geriant bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris neergelegd.
  • Eindverantwoordelijk voor het goed afhandelen van de klacht is de manager van het GKD.

Stap 2: Bespreek uw klacht met de onafhankelijke klachtenfunctionaris

Het kan zo zijn dat – na overleg en gesprek – een probleem, bezwaar of klacht toch aanwezig blijft. Voor die situatie heeft Geriant zich aangesloten bij een organisatie die een onafhankelijke klachtenfunctionaris beschikbaar stelt. Hij of zij kan helpen het gesprek te hervatten, bemiddelen of de klacht te onderzoeken en de directie om een reactie te vragen. De werkwijze van de klachtenfunctionaris is onderdeel van de kwaliteitscode voor opleidingsinstituten voor kort beroepsonderwijs (CRKBO). U kunt kosteloos gebruikmaken van deze voorziening.

Het oordeel van de onafhankelijk klachtenfunctionaris is bindend.

Contactgegevens
Onafhankelijk klachtenfunctionaris   

Facit
Parlevinkerstraat 25
1951 AR Velsen-Noord
Telefoon: 06-50811199 of 0251212202
U kunt uw klacht of melding invullen in het klachtenformulier en deze mailen naar: klachtenfunctionaris@facit.nl
Website: www.facit.nl